Voor de facebook verslaafden onder ons was het vast al bekend dat we er zo'n 50 uur over hebben gedaan om JHB te bereiken.. In Amsterdam hadden we een uur vertraging volgens de vertrek-schermen (waar we ons al lichtelijk zorgen maakten over onze volgende vlucht) maar uiteindelijk zaten we pas om 21.50 in de lucht en ging om 22.40 onze vlucht naar Johannesburg in Frankfurt. In het vliegtuig zeiden ze dat de meeste vluchten daar ook vertraging hadden en riepen ze de bestemmingen om die sowieso al waren omgeboekt.. Geen JHB. Super! Dachten we.. We hebben serieus het hele vliegveld over gerend, een marathon was er niks bij haha Onderweg werden we zelfs aangemoedigd door een aantal mensen, en riep een piloot; still 3 minites!! Okeeee dacht ik; ik ga ervoor! MISTEN WE ONZE VLUCHT OP 5 MIN NA! Stelletje piemels. 24 uur vertraging.. Maar tijd genoeg om elkaar te leren kennen ;)
Zondag kwamen we hier natuurlijk ook te laat aan, auto opgehaald, naar Alex gesjeesd, Makro etc etc. En toen the african style. De rest van de dag drinken, drinken, drinken! In Melville, de stapwijk van Joburg, afgezien van NewTown dan waar we nu 'wonen'. En, ik heb al drie banen aangeboden gekregen. Marloes en ik hebben zelfs de training voor bouncer al gehad, waren zo goed konden gelijk aan het werk de volgende dag! Maar aangzien we 2 nachten echt superkut geslapen hadden, en dus hartstikke dood waren hebben we maandag eigenlijk alleen maar geslapen, beetje door Newtown geslenterd en daarna door naar een braai bij vrienden van Alex. Links rijden gaat trouwens weer prima! Net als fietsen verleer je dat niet ofzo? Bij de braai waren we in een rustige buurt en dachten we dat het handig was voor Linda om even te oefenen. Ik denk niet dat de buurtbewoners daar ons snel zullen vergeten.. Gierende, slippende banden, wij gillen, niet normaal haha Wel jammer, want nu moet of ik of Diederik bobben de hele tijd want Lin vertrouwen we voor geen meter in die auto ;)
Gister zijn we eerst naar het apartheidsmuseum geweest en daarna hebben we een fietstour gemaakt door Soweto. Echt suuupervet! Ben natuurlijk al heel vaak in de townships geweest, maar blijft indrukwekkend. Beetje jammer alleen dat de gids echt een goede indruk van Soweto achter wilde laten en maar bleef praten over hoe veilig het daar wel niet was, geen criminaliteit, ons alleen de goede huisjes liet zien enzo.. Terwijl ik wel beter weet natuurlijk! Maar daar nog even lokaal bier gehad, gegeten, en naar de shebeen geweest, allemaal weer leeeeuk :) 's avonds wilden we eig naar dumi gaan ,die al dagen loopt te bellen wanneer we komen.. maar hoewel we heel blij zijn met onze gps, is ie af en toe een beetje raar en had ie ons helemaal naar het zuiden gestuurd ipv naar het noorden.. Dus opeens stonden we bij Soccer city.. in het donker... Hmm uiteindelijk maar teruggereden naar Newtown en hier in de straat in een lokaal barretje gaan zitten en nog beetje gesocialized met de mensen hier. Altijd leuk natuurlijk!
Vanavond zijn we uitgenodig bij het concert van het orkest van Alex en zn vrienden waar we de afgelopen dagen mee hebben gefeest, en daarna op stap natuurlijk. Morgen ergens is het plan om in ieder geval JHB maar eens achter ons te laten en richting Swaziland te gaan!
Heb heel snel getypt, dus sorry als het onleesbaar is hehe
leuk! Je voeltje weer helemaal alsof je daarniet weggeweest bent lees ik! Feesten en nog eens feesten!
BeantwoordenVerwijderenDat rijden wordt dus nog wat, als Diederik over een paar weekjes al weggaat. Moet je Lnda toch maar een paar rijlesjes geven Mir!
Veel plezier vanavond en voorzichtig morgen opweg naar Swaziland!
liefs en kus
Haa Mir!
BeantwoordenVerwijderenZonder al die Afrikaanse namen tussendoor lijkt het gewoon of je nog in Nederland zit hoor, beetje drinken en slapen ;)
Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen en lekker konden uitrusten! Heel veel plezier nog en goede reis, kus!